Írolvasgondol

Göbölyös N. László blogja

A Pink Floyd „Anti-Woodstockja”

pompeii.jpg

1969-ben jártam először Pompeiben. Bár akkor is rengeteg turista járt ott, mégis tudtam érzékelni a halott város köveiből áradó csendet. Különösen magával ragadott az amfiteátrumé, amelyet két évvel később egy, a hangerejéről is elhíresült rock-zenekar töltött be. Az Echoes több szempontból is életem egyik zenei mérföldkövévé vált, és amikor néhány éve Életem Párjával, akivel ez a mű szerelmünk ébredését is jelentette, ismét beléptem e körbe, úgy szólalt meg bennem, mintha örök idők óta hozzátartozna.

Negyvenöt évvel ezelőtt készült el a rock-történet egyik legjelentősebb filmje, a Pink Floyd Live at Pompeii Adrian Maben skót rendező irányításával. Az évfordulóra könyv jelent meg Olaszországban, egy, magát The Lunatics-nak nevező író kollektívától. A könyv megszületésében Maben is közreműködött, ő írta az előszót.

A rendezővel ebből az alkalomból a La Repubblica készített interjút.

-Hogyan dolgoztak együtt a könyv alkotóival?

-Egyikükkel, Stefano Girolamival tartottam a kapcsolatot, egy évig leveleztünk, és azonnal kiderült, hogy jobban ismeri a filmet, mint én. Előszedett egy sor érdekes anyagot, amit én már el is felejtettem. Az alapötlet az volt, hogy bemutassuk: hogyan született meg a film és hogyan öregedett – remélem, szépen – a 45 év alatt.

-Fontos, hogy hatása legyen az új generációkra és ha lehetséges, a mai művészekre, a rock-ra. A Beastie Boys még egy videó-paródiát is készített belőle, amelyet egy kráterben forgattak Új-Zélandon sok füsttel és az erősítőkre ráírták: Pink Floyd, London.  A videót elnevezték Gratitude-nek, és azoknak az emlékének ajánlották, akik a Vezúv 79-es kitörésében haltak meg. Van egy másik tisztelgő videó is, amelyet a Radiohead készített, ők közismerten nagy rajongói a filmnek.

-Ön közönség nélkül forgatta le a filmet, amelynek „Anti-Woodstocknak” kellett lennie. Azt mondta, hogy a csend fontosabb, mint az elszabadult rajongók ezreinek üvöltése. Ma is így gondolja?

-Az idők változnak és minden generáció új gondolatokat, témákat hoz magával. David Gilmour koncertje tavaly júliusban az amfiteátrumban egészen más volt, mint a mi 1971-esünk. Nagy show sok fénnyel és tűzijátékkal, kb. 3 ezer néző előtt. A koncert előtt azonban Gilmour megnézte az egykori előadás fotóit, és csodálatos volt látni az arcát, ahogyan elmerengett a régi felvételeken.

-Gondolja, hogy az olyan különleges helyek, mint Pompei vagy a veronai Arena alkalmasak rock-koncertekhez?

-Az ókorban ezeken a helyszíneken mindenféle előadásokat tartottak, egészen a gladiátorviadalokig, vadállatokkal, a nézők közvetlen közelről láthatták az erőszakot. Amikor a Pink Floyd elkezdett zenéli az amfiteátrumban, Peter Watts, a banda hangmérnöke azt mondta, hogy a hang egészen rendkívüli volt, visszaverődött a kőfalak között és olyan visszhang-effektusokat keltett, amelyeket ma sem lehet stúdióban produkálni. Az ókori mérnökök, akik oválisra tervezték, nyilván nagyon figyeltek az akusztikai szempontokra.

-A filmnek sok leforgatott anyaga elveszett.

-A forgatás teljes történetét bemutatjuk egy vándorkiállításon az idén év végén. Várjanak és választ kapnak erre is.

-Gondolja, hogy ez a film teremtette meg a Pink Floyd mítoszát még a The Dark Side of The Moon sikere előtt?

-Nem. A banda nagyon népszerű volt Angliában és külföldön is már a 60-as évek végén. De azt gondolom, hogy a pompei üres amfiteátrum kombinálása a Floyd zenéjével nagy ötlet volt. Ne felejtsük el, hogy ez a film Woodstock szelleme – a hisztéria, a virághatalom, a hippiség – ellenében készült. A zene és Pompei különleges atmoszférája kölcsönösen erősítették egymást. Olvastam később a filmről egy kommentárt, mely szerint a Pink Floyd „a halottak lelkéért zenélt.”

-Emlékszik-e összetűzésekre a négy zenész között ebben az időszakban?

-Nem voltak nézeteltérések a bandában sem Pompeiben, sem két hónappal később Párizsban, ahol a film többi részét forgattuk stúdióban. A Chit Chat With Oysters című jelenetben nyíltan beszéltünk erről. Megkérdeztem tőlük, hogyan kerülik el a veszekedéseket. Roger Waters azt felelte, hogy „mert van humorérzékünk.” Mára elfelejtettük, hogy a négy zenész nemcsak intelligens, hanem szellemes is volt, ráadásul áradt belőlük a visszafogott brit elegancia.

-Igaz, hogy ugyanazokat a kamerákat használták, mint Fellini és Sergio Leone?

-Két Mitchellt és egy 35 mm-es Arriflex-et használtunk, a Cinecittából kölcsönöztük őket. Azt mondták, hogy hagyomány egy rájuk erősített fémplakettre rávésni az előzőleg velük forgatott film címét. Az egyik francia operatőr mondta nekem, hogy látta az egyik kamerán a Nyolc és fél, egy másikon pedig az Egy maréknyi dollárért címét.

-Van olyan rock-együttes, amellyel ma szívesen dolgozna?

-Ha választhatnék, csakis a Radiohead lenne.

-Még az idén elkészül a Live In Pompeii rendezői változata.

-Kicsit olyan vagyok, mint Pierre Bonnard, 19. századi francia festő, akinek az volt a szokása, hogy a már kiállított képeit is javítgatta, újrafestette….

A Pink Floyd egész pályafutását végigkíséri a film. Már 1969-ben ők írták Barbet Schröder More című filmjének teljes zenéjét, több híres darabbal járultak hozzá Michelangelo Antonioni Zabriskie Pointjához (övék a nyitány és robbanás-vízió jelenete), majd 1972-ben ismét Schröderrel dolgoztak a La Vallée-ban. (Ebből lett az Obscured by The Clouds című albumuk). Stanley Kubrick-kal kétszer is terveztek közös munkát, előbb a 2001: Űrodüsszeiában, majd a Mechanikus narancsban, de mindkét terv meghiúsult. A 70-es években számos erotikus és horrorfilmben használták fel zenéjüket – többnyire engedély nélkül – mígnem 1982-ben Alan Parker rendezésében megszületett a Pink Floyd, The Wall című rock-operafilm. Ebben azonban személyesen nem jelentek meg. Igazi koncertfilmjük csak 1988-ban készült The Delicate Sound of Thunder címmel, már Roger Waters nélkül. A 70-es, 80-as években a magyar tv különböző hírműsoraiban, riportjaiban is felcsendültek Pink Floyd-dallamok – hála a „Vasfüggönynek” a magyar állam megúszta a jogdíjakat….

 Az itt látható összeállításból csak a zene, a Saucerful of Secrets van benne eredetileg a filmben. A zenekar ugyanis letiltotta a film részleteit a YouTube-ról...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cardiobascuralis 2017.01.31. 18:51:16

A Pompeit úgy írják magyarul: Pompeji. Melléknévként meg pompeji.
Valamint rockzenekar, rocktörténet, rockkoncert, rockegyüttes, rockoperafilm, rockra, videóparódiát, visszhangeffektusokat, Arriflexet, Kubrickkal.

A Pink Floyd-lemez címe pedig NEM The Dark Side of The Moon, hanem csak Dark Side of The Moon. Itt a kezemben a lemezborító, szóval tuti.

Ennél azért lehetne kicsit több odafigyeléssel írni. A helyesírási szabályzat meg ingyen elérhető a neten.

Taxman 2017.01.31. 20:15:18

Én igazából ezt nem értem: "Még az idén elkészül a Live In Pompeii rendezői változata". Ugyanis 2003-ban már megjelent DVD-n a rendezői változat.

Göbölyös N. László 2017.01.31. 20:26:48

@cardiobascuralis: A borítón nincs rajta a cím, csak a lemezen, és az The Dark Side. Ami pedig a helyesírást illeti, manapság annyi benne a zűrzavar, hogy nehéz eligazodni, hogy melyik a helyes. De azért kösz az észrevételeket.

Göbölyös N. László 2017.01.31. 20:27:25

@Taxman: Ez egy újabb rendezői változat.

Duplaxiii 2017.01.31. 20:32:50

Baszki én megint beszoptem egy bloggert!
Már értem! Azért anti-Woodstock, mert itt nem 500 ezer rajongó volt, hanem szándékosan üres történelmi amfiteátrum...
Mert a filnek semmi köze az egészhez - és gyorsan végigolvasva a témát, kizárólag ebben az utólagos intejúban szerepel, mint példa -, semmiben nem vethető össze, így valóban anti...
Mint korosztály, aki a Pink Floydon nőtt fel, aki a mai napig olvassa, halgatja a hozzájuk köthető dolgokat, aki személyesen élvezhette élőben a koncertjüket, aki tudja, hogy a Pink Floyd valói művészete, mára kortárs zenévé nemesült szerzeményei a 70-es Atom Heart Mother albumig tartott, majd jött a "könnyedebb" időszak, aki rendszeresen megnézi a film(!) falat, egy hónapja talán a Zabriskie Point-ot, kérem, könyörgöm, hogy aki nem ért hozzá, akinek ez csak trendi dolog, az ne írjon a Pink Floydról, sem az ELP-ről, de az Allman Brothersről (ja arról nem is szoktak) és még számtalan klasszikus zenekarról, zenészről.
A maiak úgy is szarnak rá. A régiek meg csak kapdossák a fejüket, hogy tényleg ennyire ostobán éltek le akár több mint fél évszázadot? Az egész eddigi kamu volt és egy mai blogger majd újrafogalmazza nekik a hitüket.
Értem, hogy érdekes az interjú, de csak akkor, ha valami "szenzációra" vágysz, én is a woodstock-dolog miatt ugrottam ide. Már sajnálom.

Taxman 2017.01.31. 21:13:56

@Duplaxiii:
Göbölyös egy remek, nagy tudású szakíró, több évtizedes írói munkássággal. És nem egy tájékozatlan blogger. Sajnos ehhez az íráshoz részéről nagyon kevés a hozzáadott érték, mert ha jól értem ez egy interjú fordítása.

cardiobascuralis 2017.01.31. 21:57:27

@Taxman:
Baromka, ez egy webhely, amit minden hülye csinálhat, még te is, nekem meg a lemezborító van a kezemben. Érted, lemez. Borító. Szólj, ha valamelyik szót nem ismered.

cardiobascuralis 2017.01.31. 22:00:15

@Göbölyös N. László:
Valóban nincs, csak a gerincén. The nélkül. CD-változat dettó. Legalábbis a nem kalózmásolatok.

cardiobascuralis 2017.01.31. 22:02:57

@Göbölyös N. László:
"Ami pedig a helyesírást illeti, manapság annyi benne a zűrzavar, hogy nehéz eligazodni, hogy melyik a helyes."
Na ne etess...
Vannak olyan esetek, ahol tényleg nem egyértelmű, de ezek nem azok. Egyik sem.
Esetleg ha egyszer elolvasnád a szabályzatot...

cardiobascuralis 2017.01.31. 22:04:40

@Taxman:
Szakíró?
Ne röhögtess, milyen zenei végzettsége van?

Régen a Kurírban a sportrovatba írt, leginkább fociról.

Fere 2017.01.31. 23:10:28

Az official Pink Floyd siteon The dark side of the moon! http://www.pinkfloyd.com/music/albums.php#!prettyPhoto
A 2011-es kiadású remasterelt cd-n szintén.

cardiobascuralis 2017.01.31. 23:33:44

@Fere:
A 2011-est nem tudom, nekem az 1992-ben remasterelt és 1994-ben megjelent CD van meg, azon NEM.
Pedig az EMI-kiadvány, nem jugoszláv, indiai meg a franc tudja milyen nyomású kalózkiadás.

Fere 2017.01.31. 23:49:30

@cardiobascuralis: Elhiszem hogy a tiéden the nélkül van, és biztos nem jugoszláv vagy indiai, de az én példányom sem az. Nem kell nagybetűvel kiemelni hogy "NEM", mert mindenki érti anélkül is! Én mindig úgy tudtam hogy The dark side of the moon, és az a véleményem hogy ez a hivatalos. Ha körülnézel, kb. mindenhol így írják. Nem tartom valószínűnek, hogy a hivatalos PF oldalon is elírták.

Göbölyös N. László 2017.02.01. 00:17:51

T. kommentelők! Ritkán szoktam beleavatkozni az egymás közti vitákba, most is csak azért teszem, hogy tiszteljük egymás véleményét, a tévedésekkel együtt.
Ami engem illet, örülök ennek a "szakíró"-vitának, mert legalább kijelenthetem: sosem szerettem, ha annak neveznek, mert bár számos könyvet és még több cikket írtam zenéről, ezeket a hallgató, nem utolsósorban a rajongó szemszögéből kezeltem, illetve egyes zenekarok és műveik háttere, szövegeik jelentősége, az alkotás történelmi pillanata és közege érdekelt. A Pink Floyd egyébként régóta a kedvenceim közé tartozik, sajnos élőben csak 1994-ben láthattam őket Bécsújhelyen. Lehet, hogy Adrian Mabennel én jobb interjút tudtam volna csinálni, ha találkozunk. Taxmannek: jól emlékszel, a Kurírban írtam 1990-től annak megszűnéséig, és valóban sokat írtam fociról, főleg az olaszról - máig büszke vagyok, hogy 1997-ben csináltam egy interjút az akkor mindössze 19 éves Gigi Buffonnal - de itt is nagyon sok zenei cikkem volt, 1994-től én vittem a Szigetet Hegedűs Ákos fotós barátommal (2000-ben könyvet is csináltunk belőle). Ez idő alatt olyanokkal készítettem interjút, mint David Bowie, Patti Smith, Ian Anderson, Suzanne Vega, John Cale....és valóban nincsen zenei végzettségem, viszont évekig voltam amatőr zenész, és talán ez is segített a zene megközelítésében.

cardiobascuralis 2017.02.01. 02:58:18

@Fere:
Az eredeti bakelit borítójának gerincén is The nélkül van.
Kiemelni meg nem lehet itt máshogy, csak nagybetűvel.

cardiobascuralis 2017.02.01. 03:12:58

Az mondjuk mindenképp érdekesség, hogy magyarra The-vel és The nélkül is ugyanúgy fordul: A Hold sötét oldala.

Meg az is, hogy a Holdnak nincs sötét oldala, legalábbis nem jobban, mint a Földnek. Hol innen, hol onnan éri a napfény. Teliholdkor a felénk néző, újholdkor meg a túloldala teljesen világos.

cardiobascuralis 2017.02.01. 03:28:06

@Fere:
Ja, megtaláltam a 2011-es remasterelt CD borítóját.
Nem EMI-kiadvány, mint az eredeti, hanem valami amerikai cégé.
Mint ahogy az összes többi sem, amin ott van a The a címben.

Fere 2017.02.01. 09:19:18

@cardiobascuralis:
Nem találok erre magyarázatot, de Gilmour és Waters oldalán is ott van a The. A 2011-es is hivatalos PF kiadvány, attól hogy nem az EMI gondozásában jelent meg. (Időközben az EMI már nincs, beolvadt, talán ezért nem kiadója a 2011-esnek.) Jó lenne tudni az igazságot, de talán mindkét verzió helyesnek mondható. A köztudatban ott van a The, hiszen az általad említett EMI kiadványon kívül minden egyéb helyen, többek között hivatalos siteokon is így szerepel. Ezért szerintem nem is marasztalható el senki tudatlansággal, ha úgy említi hogy The dark side on the moon.

cardiobascuralis 2017.02.01. 17:06:47

@Fere:
Mondjuk logikusan nem is kell előre a The. Az angol nem használ mindenhol névelőt, ahol a magyar igen, és viszont.
Van néhány film és egyéb zenemű is ezzel a címmel, és egyiknek a címe sem The-vel kezdődik.

Másrészt az EMI-t részben a Universal, részben a Warner vásárolta fel, de a 2011-es kiadványt nem ezek valamelyik adta ki, hanem valami amerikai sufnicég. Gondolom, ez lehet az oka, hogy a The ezen a CD-n odakerült.

Fere 2017.02.01. 18:48:59

@cardiobascuralis:
Ezek semmit nem bizonyítanak. Mindegy ki vásárolta fel az EMI-t az nem jelenti azt hogy csak a Warner vagy a Universal adhatná csak ki a PF lemezeit. Egyébként a 2011-es kiadás is EMI. Én csak a szerény papírtokos verzióját vettem meg, azon nem találtam a kiadót, de elég apró betűs az írás rajta, nagyon nem bogarásztam. De itt van a box set verzió, amin ott van az EMI, és a cím is névelővel kezdődik. www.amazon.co.uk/Dark-Side-Moon-2011-Remastered/dp/B004ZNARH4/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1485970207&sr=8-1&keywords=pink+floyd+the+dark+side+of+the+moon+immersion
Nem állítom és nem akarom bebizonyítani, hogy akkor csak ez lehet a helyes, mert tuti bizonyítékom nincs rá, mint ahogy neked sem arra hogy névelő nélkül írják. Azért az elég gyanús szerintem, hogy szinte mindenhol ott a névelő beleértve a hivatalos oldalakat, sajtóban, mindenhol. De szerintem ne ragozzuk ezt tovább, mert csak magunkat ismételjük.

Taxman 2017.02.01. 19:55:51

@cardiobascuralis:
Egy olyan oldalt linkeltem be, ahol a lemez 577 féle verziója van összegyűjtve többnyire fényképekkel a borítókról és a korongokról, címkékről. Amúgy azt is írhattam volna, hogy nekem is itt van a kezemben egy vinyl és két CD változat, mindhárom The-vel. Ehelyett valamivel több "érvet" hoztam fel a the mellett. Ha akarod, továbbra se higgy a szemednek, ragaszkodj az állításodhoz.

Taxman 2017.02.01. 20:03:19

@Göbölyös N. László:
Azt a kuríros megjegyzést nem én írtam. Én "csak" a zenei tárgyú könyveidet vásároltam, olvastam. Ha nem szakíró, hát nem szakíró. Ez legyen életem legnagyobb tévedése :-)

cardiobascuralis 2017.02.02. 03:22:21

@Taxman:
Mondjuk én az enyémnek belinkeltem a borítóját. Te is a tieidét?

@Fere:
Hidd el, hogy számít, ki adta ki. A mindenféle sufnicégek által kiadott verziókon simán lehetnek hibák, van olyan jugoszláv Black Sabbath-lemezem, amin a Fairies Wear Boots úgy szerepel: Fearless Wear Boots. Mindkettő értelmes, csak nagyon nem ugyanazt jelenti. A borító egyébként az eredeti 1970-es lemezborító másolata, az apróbb-nagyobb hibákat kivéve egy az egyben.
És hát ez sem tűnik eredetinek.

Fere 2017.02.02. 09:33:25

@cardiobascuralis:
Te folyamatosan mellébeszélsz, és ugyan azt szajkózod, mert ész érveket persze nem tudsz felmutatni. Én nem mondtam azt hogy nem számít a kiadó, te viszont azon lovagolsz, hogy a te 94-es példányod a tuti, mert azt az EMI adta ki, minden más, amin a cím úgy kezdődik hogy The, csak "sufni kiadás" lehet. Arra persze nincs reakciód, hogy a 2011-es remasterelt kiadás sem "sufni kiadás" még azt is az EMI adta ki és mégis névelővel kezdődik a cím. Akkor ilyen alapon lehet hogy a te példányod valami hamisítvány, nem?! A 73-as bakelit ugye neked sincs meg?! Akkor meg miből gondolod hogy így vagy úgy helyes? Te próbáltál rá magyarázatot keresni? Ha próbáltál volna, akkor látnád te is amit én szajkózom már régen (mivel erre sincs reakciód) hogy 99,9%-ban ott van a The, beleértve az official PF sitot, Gilmour és a Waters oldalát, a wikipédiát, stb. Persze én nem állítottam hogy ez bizonyíték, de talán elgondolkodtató! Én nem zárom ki, hogy eredetileg The nélkül írták volna, de semmi erre utalót nem találtam. Bizonyítsd kérlek, és ne csak az észt oszd, mert nyilvánvaló, hogy részedről csak erről szól ez az egész. Ne gyere többé a jugoszláv meg a sufnikiadó szöveggel, hogy a tiéd nem az, másé meg az, mert ez gyerekes, és nem is bizonyít semmit. Szerintem tegyünk pontot ennek az egésznek a végére, higgy azt amit akarsz, de tiszteld mások véleményét!

cardiobascuralis 2017.02.02. 16:29:06

@Fere:
De a 2011-est NEM az EMI adta ki, hanem valami amerikai kiadó, mint írtam is föntebb.
Valóban, 73-as bakelit nekem sincs meg, ami van, az egy 1977-es utánnyomás, de EMI-kiadvány. Annak idején lehetett kapni a hazai lemezboltokban, 180 Ft-ba került. Azon is The nélkül van.

cardiobascuralis 2017.02.02. 16:30:19

@Fere:
" de tiszteld mások véleményét"
Ha hülyeség a véleményük, akkor miért tisztelném?
Másrészt itt nem véleményekről, hanem tényekről vitatkozunk.

Vélemény az lenne, hogy jó vagy rossz zene van-e rajta.

cardiobascuralis 2017.02.02. 16:39:14

@Fere:
Mondjuk Waters és Gilmour oldaláról dobhatnál egy linket, hogy hol emlegetik így, mert én nem találtam még csak utalást sem rá egyiken sem.

Fere 2017.02.02. 18:07:38

@cardiobascuralis:
Előzőleg belinkeltem az amazonról a 2011-es box set kiadást. Ha megnézed a képeket, ott van a borítón az EMI. Ha nem az EMI lenne a kiadó, akkor sem egy sufnicég kiadása. Kiadták szinte az összes lemezt díszdobozban is.Itt egy video is a box-ról: youtu.be/VEuQhiZWKvk
Nem egy sufni kiadás....
Aztán itt van ez az oldal, amit a Warner jegyez: www.whypinkfloyd.com/
Kicsit lassan tölt be az oldal, mert az emihosting.com-ról van átirányítva. ;)
Ez egy 2003-as documentary, kb. 17:25-nél látszik egy lemez:
youtu.be/jUBnS5G34IM?t=17m20s
Gilmour oldalán ha rákeresel, egyik bejegyzésben említve van: www.davidgilmour.com/index.htm
Waters oldalán a discográfiában: www.davidgilmour.com/index.htm

Szerintem ez azért így elég gyanús... A te lemezeden úgy szerepel, és szerinted ebből már az következik, hogy az a helyes. Van esetleg valami más bizonyítékod is? Én elhiszem hogy van olyan kiadás amin úgy szerepel. Nem állítom azt sem, hogy azokon helytelenül van, de erre az egy tényre ne alapozd már, hogy kizárólag az lehet az elfogadható, amikor a másik oldalon szerintem több érv szól! Az valóban tény, hogy vagy így, vagy úgy a helyes, esetleg mindkettő. Amit te gondolsz erről, az csak egy vélemény. Neked van egy szilárd meggyőződésed arról, hogy azért mert a te bakeliteden, cédéden úgy szerepel, csak az lehet a helyes, amelyiken nem az van, az csak valami bóvli lehet. Ezzel az egy dologgal érvelsz folyamatosan, miközben az ellenérveket figyelmen kívül hagyod. Egyébként én nem érzem ezt olyan nagy problémának, hogy így vagy úgy írják.

Taxman 2017.02.02. 20:37:59

Előre szólok, nem szkennelem be egyiket sem, de a Glenn Povey és a Nick Mason (talán mond a név valamit) könyv is következetesen csakis The Dark Side Of The Moon néven említi mindahányszor a lemezt. A Fere által megnevezett weboldalak is kizárólag így hívják. Nyilván mind rosszul...

cardiobascuralis 2017.02.03. 02:27:32

@Fere:
Ezen egy kukk nincs róla, egy Facebook-oldalhoz meg mit szóljak? Nem mérvadó.

"Neked van egy szilárd meggyőződésed arról, hogy azért mert a te bakeliteden, cédéden úgy szerepel,"
Baszd meg, de hát ezek az EREDETIEK. Nyilván ha ezeken úgy szerepel, akkor az a címe...
Esetleg ha valakinek az 1973-as első kiadású LP van meg, egyedül annak a borítógerince lehetne ezeknél mérvadóbb.

cardiobascuralis 2017.02.03. 02:28:34

@Taxman:
Jó, hát mondani bárki mondhat bármit, te is.

Fere 2017.02.03. 09:35:32

@cardiobascuralis:
A facebook bejegyzés "nem mérvadó", és a többi sem? Mindenhol rosszul írják? De nem is azért linkeltem. Ez egy 2011 januári hír, hogy új megállapodást kötött a PF az EMI-vel. Számtalan forrásból megtalálod, nem csak a fb-on. Ezt követően kiadták a PF legtöbb lemezét többféle verzióban, többek között a díszdobozos változatot. A dark side 2011.09.27-én jelent meg. Ezt csak azért, mert kétségbe vontad hogy a 2011-est az EMI adta ki. De ha ez nem lenne elég, linkeltem mást is, ahol látszik a borítón is hogy EMI kiadás. Ez téged nyilván nem érdekel, mint ahogy a többi sem...

"de hát ezek az EREDETIEK. Nyilván ha ezeken úgy szerepel, akkor az a címe..." Na és mitől eredetibb ami neked van, mint mondjuk a 2011-es? Mindegyik újra kiadás, mindegyik eredeti. Vagy ha csak a 73-as megjelenés számít eredetinek, akkor a tied sem eredeti. Arra nem gondoltál hogy pont azon a kiadáson elronthatták a címet? Mindegy, én itt befejeztem. Te vagy ennyire ostoba vagy, vagy direkt csinálod.

Taxman hivatkozott a Mason könyvére az Inside Out-ra. Nekem sajnos nincs meg, de megtaláltam pdf-ben. Biztos Mason is rosszul tudja... www.pdf-archive.com/2014/02/24/inside-out-a-personal-history-of-pink-floyd/inside-out-a-personal-history-of-pink-floyd.pdf

Visszakanyarodva az elejére, a vita abból indult ki, hogy szerinted a cikkben helytelenül írta a szerző a The dark side of the moon album címét. Ez nem igaz, mert jól írta!

cardiobascuralis 2017.02.03. 14:32:14

@Fere:
Emlékezhetnek sokan is rosszul. Nem mérvadó.

Az eredeti pedig igen, valóban az első. De lehet, hogy a 70-es években kicsit még jobban odafigyeltek arra, mit és hogyan adnak ki.

"Ez nem igaz, mert jól írta!"
Hát pont az van, hogy nem írta jól.

Göbölyös N. László 2017.02.03. 14:46:22

Csak érdeklődöm: nem unjátok? No addig is felteszem a saját példányomat, úgyis régen hallgattam meg bakelitről...

Göbölyös N. László 2017.02.03. 14:51:40

Made in GT. Britain, EMI - Harvest,SHVL 804. 1973. És azóta megvan.

Göbölyös N. László 2017.02.03. 14:54:57

No és persze szól, mint állat. Kár, hogy a fülem már nem bírja 10-es hangerő felett...

cardiobascuralis 2017.02.03. 19:28:22

@Göbölyös N. László:
Megvan a borítója is? Megnéznéd, mi van a gerincére írva?

Göbölyös N. László 2017.02.03. 23:26:15

@cardiobascuralis: Persze, hogy megvan, sőt, a kék alapú piramis-fotó, meg a vörös tónusú képsorozat-plakát a zenekarról is, ami benne volt a borítóban. A piramis sokáig dolgozószobám falát díszítette, amíg feleségül nem vettem egy festőnőt. A gerincen azonban az égvilágon semmi sincs.

Taxman 2017.02.04. 08:15:10

@Göbölyös N. László:
Ott van a "the"? Hát nincs ott a "the"! Na ugye, hogy ugye! Oszoljunk kérem, nincs itt semmi látnivaló. :-)))

Göbölyös N. László 2017.02.04. 08:38:24

@Taxman: A gerincen, a borítón nincs. A lemezen van....

Írolvasgondol

Érdekességek a nagyvilágból, élmények és vélemények közvetlen és tágabb környezetemből, szépírói, műfordítói munkáim

Címkék

18+ (12) 19.század (4) 1968 (16) 20.század (5) 60-as évek (5) Afrika (12) afro-amerikaiak (3) agy (22) agykutatás (3) Albert Einstein (4) Alfred Hitchcock (5) állatvilág (56) álmatlanság (3) álom (13) alvás (9) Amazonas (4) Amerika (4) anatómia (3) Anglia (30) Antarktisz (5) antiszemitizmus (4) antropológia (10) árverés (7) ASL (3) Auschwitz (3) Ausztrália (11) Ausztria (10) autó (6) autóipar (4) Ázsia (4) balkezesség (5) Barcelona (3) Beatles (16) béke (5) Belgium (8) best-seller (3) beszéd (6) betegség (6) Bill Gates (5) biológia (60) biztonság (6) blog (16) blues (3) Bob Dylan (3) Boileau-Narcejac (12) boksz (3) boldogság (8) botanika (3) Brazília (7) Brexit (5) bűnözés (6) bűnügy (44) cetfélék (3) Charlie Chaplin (3) Chile (4) ChristianK (19) CIA (4) Claude Monet (3) család (16) Csendes-óceán (6) csillagászat (36) csokoládé (4) Dánia (8) David Bowie (3) Déli-sark (3) demokrácia (6) depresszió (9) digitális (5) digitalizáció (3) diktatúra (5) dinoszauruszok (4) diszkrimináció (5) divat (30) Djabe (11) DNS (10) dohányzás (3) dokumentum (3) dokumentumfilm (8) Donald Trump (8) drog (5) Egészég (6) egészség (92) Egészség (16) egyház (12) Egyiptom (22) elektronika (5) élelmezés (6) élelmiszer (4) Élet (3) élet (42) életkor (3) életminőség (3) életmód (154) Életmód (19) életrajz (5) ellenkultúra (3) elnökválasztás (4) élővilág (14) ember (8) emberiség (3) embrió (4) emlékezet (4) ENSZ (4) építészet (16) erdő (5) erkölcs (6) erőszak (5) erotika (6) érzelem (5) érzelmek (4) Északi-sark (3) Etiópia (3) étrend (5) EU (3) Európa (23) évforduló (55) evolúció (5) Facebook (8) fák (11) farkas (3) fasizmus (8) Federico Fellini (4) fegyver (3) fegyverek (3) felfedezés (3) felmelegedés (4) felmérés (6) fenntarthatóság (12) fenntartható fejlődés (3) fény (5) Ferenc pápa (5) férfi (4) festészet (12) fiatalok (7) Film (8) film (36) filoszemitizmus (8) filozófia (14) Finnország (11) Firenze (3) fizika (9) Föld (23) földönkívüliek (6) földrajz (7) Földrajz (4) földrengés (5) földtörténet (4) forradalom (3) fotó (12) Fotó (8) fotográfia (4) Fotográfia (3) Franciaország (187) Frank Zappa (4) függőség (5) Fukusima (3) futball (9) gasztró (3) gasztronómia (34) gazdaság (18) genetika (13) geológia (32) George Orwell (4) Gina Lollobrigida (3) globális felmelegedés (12) globalizáció (3) Göbölyösné Németh Mária (12) Göbölyös N. László (81) gondolkodom (48) Gondolkodom (7) Google (6) Görögország (6) gravitáció (3) gyász (5) gyerekek (3) gyermek (3) gyermekek (15) gyilkosság (13) gyógyítás (8) háború (20) hacker (3) hagyomány (8) haj (3) hajózás (6) halál (15) halálozás (8) hang (6) hatalom (3) házasság (5) hidegháború (5) Himalája (4) hippik (3) híresség (10) hit (5) Hitler (5) Hold (13) Hollandia (31) Hollywood (8) holokauszt (17) Holokauszt (5) home office (3) Homo Sapiens (3) horror (14) humor (3) hurrikánok (3) hús (4) I.világháború (9) idegenforgalom (5) idő (4) időskor (3) II.világháború (25) ikrek (3) impresszionizmus (3) India (13) Indonézia (4) informatika (11) intelligencia (8) internet (26) ipar (12) Irak (4) irodalom (150) Irodalom (15) iskola (6) iszlám (7) iszlám állam (3) Itália (5) Izland (5) Izrael (28) Japán (28) járvány (6) jazz (7) jégkorszak (3) Jeruzsálem (3) Jimi Hendrix (4) jog (8) John F. Kennedy (5) John Lennon (6) jövő (10) Kanada (23) Karácsony (3) karantén (3) katasztrófa (15) katolicizmus (3) kávé (3) képzőművészet (35) kereskedelem (3) kereszténység (4) kiállítás (7) Kína (19) királyság (3) klíma (15) klímaváltozás (28) klimaváltozás (3) kollázsregény (13) költészet (13) Kolumbia (5) kommunikáció (6) kommunizmus (5) könyezetvédelem (3) könyv (14) környezet (4) környezetvédelem (163) koronavírus (6) középkor (9) közlekedés (23) közösség (7) közösségi háló (6) közösségi média (10) krimi (13) kriminovella (13) krokodil (3) Kuba (3) kultúra (15) kultúrtörténet (56) Kultúrtörténet (3) kulturtörténet (11) kutatás (16) kutya (12) látás (3) Led Zeppelin (4) légszennyezés (6) lélektan (9) Lengyelország (9) Leonardo Da Vinci (3) Leonard Cohen (6) levegő (4) levelezés (3) (3) London (7) macska (4) Madagaszkár (3) madarak (6) maffia (13) mágneses tér (3) Magyarország (100) Marcello Mastroianni (4) marihuána (4) Marilyn Monroe (3) Marokkó (3) Mars (7) matematika (6) média (66) meditáció (3) medve (3) megújuló energiák (5) memoár (3) menekültek (3) mese (7) mesterséges intelligencia (33) meteorológia (8) Mexikó (14) mezőgazdaság (7) Michelangelo (4) migráció (3) migránsok (3) Milánó (4) mítosz (5) mobiltelefon (3) molekulák (3) mozgás (5) mozi (184) műanyag (6) műemlék (5) Muhammad Ali (6) múlt (5) munka (20) munkahely (7) művészet (22) múzeum (3) nacionalizmus (3) nácizmus (27) Nagy-Britannia (135) Nap (6) Napóleon (6) NASA (15) neandervölgyi (7) Neil Young (6) nemek (3) Németország (43) népesség (4) nevelés (23) New York (10) (8) Nobel-díj (5) nők (24) Norvégia (12) növények (3) nukleáris (6) nyelv (8) óceánok (9) ókor (35) ökorendszer (3) okostelefon (5) oktatás (12) Olaszország (225) olvasás (5) on-line (3) Orhan Pamuk (3) Oroszország (27) orvostudomány (34) Oscar Wilde (3) őskor (14) őslénytan (15) összeesküvés-elmélet (3) őstörténet (11) Pablo Picasso (3) Párizs (5) párkapcsolat (17) Parkinson-kór (3) Peru (7) Pier Paolo Pasolini (3) pihenés (3) Pink Floyd (4) piramisok (5) pók (4) polgárjogi mozgalom (3) politika (42) Pompei (5) pop (3) Portugália (5) pszichiátria (5) pszichológia (74) punk (3) rabszolgaság (3) rasszizmus (5) reciklálás (5) régészet (99) rejtély (3) reklám (4) relaxáció (4) remake (3) reneszánsz (11) repülés (5) robot (8) rock (68) Rock (38) Rocky (3) Rolling Stones (4) Róma (12) Római Birodalom (16) Románia (3) rövidlátás (3) sajtó (3) sakk (4) sci-fi (9) Shakespeare (7) Skócia (6) soul (3) Spanyolország (33) spirituális (12) sport (26) Stanley Kubrick (5) Steven Spielberg (3) Steve Hackett (3) Steve Jobs (3) stressz (7) Svájc (12) Svédország (24) Sylvester Stallone (3) szabadidő (3) Szardínia (3) Szaúd-Arábia (3) szegénység (3) szelfi (4) szem (5) személyiség (4) szennyezés (4) szerelem (14) szex (16) szexualitás (3) Szibéria (3) Szicília (4) Sziliciumvölgy (3) színház (21) szocio (52) szorongás (3) Szovjetunió (8) Sztálin (3) sztárok (4) sztárvilág (3) születésnap (4) szülők (3) szürreális (8) szürrealizmus (3) találmány (5) tánc (3) tanulás (4) táplálkozás (13) társadalom (185) Társadalom (31) technika (62) technológia (23) Tejút (3) temetkezés (3) tenger (3) tengerek (5) természet (52) természetvédelem (7) terrorizmus (21) tetoválás (3) Titanic (5) titkos szolgálat (3) tizenévesek (3) Törökország (6) történelem (386) tudomány (331) turizmus (10) tv (4) UFO (5) Új-Zéland (10) Ukrajna (3) Umberto Eco (3) UNESCO (3) univerzum (9) urbanizáció (19) űrkutatás (34) USA (455) utazás (11) üzlet (6) válás (3) vallás (26) Van Gogh (4) várandósság (3) Vatikán (10) vélemény (5) Velence (8) vendéglátás (7) videójáték (3) Vietnam (11) világegyetem (3) világörökség (4) világpoézis (8) víz (9) Vörös Brigádok (4) vulkán (5) vulkánok (4) Wales (3) Woody Allen (4) world music (3) Yellowstone (3) Zene (146) zene (31) zsidóság (21) Címkefelhő

Friss topikok

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása