Charles Lindbergh 90 évvel ezelőtt az Atlanti-óceánt repülte át. Unokája, Eric, a kontinensek helyett városokat, városrészeket akar összekötni ugyancsak a levegőből. Az az elképzelése, hogy repülő taxik segítségével csökkenti az egyre sűrűbbé váló városi forgalmat – írja a Bloomberg.
Készen van már a könnyű, repülő taxi prototípusa, a PAT-200 (Personal Air Taxi), hibrid meghajtású: van egy motorja, amely hagyományos üzemanyaggal működik, ez generálja a szükséges elektromos energiát hat kis motor működéséhez. A PAT-200-nak mozgó szárnyai vannak, amelyek lehetővé teszik a vertikális fel- és leszállást. A megfigyelők szerint ez a sajátosság késleltetheti a program megvalósítását, tekintettel a technikai nehézségekre, amelyeket az ilyen típusú motor és a mozgó szárnyak okoznak.
Az új repülőt, amelyen más társaságok – köztük az Airbus és a Boeing – is dolgoznak, felhasználható lesz teherszállításra, humanitárius célokra, mentésre, pilótával vagy anélkül. A PAT-200-at úgy tervezték, hogy teherbírása 230 kg legyen. Jelenleg a maximális repülési távolsága 65 km, sebessége megközelíti a 240 km/órát. Elméletileg, mondják a cég technikusai, ez a modell több 10-20 perces utat meg tud tenni üzemanyag-felvétel nélkül, tekintettel arra, hogy a fel és leszállásnál normál üzemanyagot és nem az elektromos otorokat használja.
A tervezők reményei szerint nemsokára okostelefonon is meg lehet majd rendelni a légi taxit, a városokban létesített légi kikötők valamelyikére.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.