2016. okt 28.

Büntetés helyett meditáció

írta: Göbölyös N. László
Büntetés helyett meditáció

la-meditation-dans-les-ecoles.jpg

A baltimore-i Robert W. Coleman elemi iskolában a gyerekeknek nem kell százszor leírniuk, hogy „nem bántom többet a padszomszédomat”, inkább meditálnak.

Ez az amerikai iskola partnerségben dolgozik a Holistic Life alapítvánnyal, amely a hátrányos környezetben élő gyerekekkel és felnőttekkel foglalkozik 2001 óta.  Az alapítvány önkéntes, húszperces szeánszokat vezet azoknak a gyerekeknek, akiknek problémáik vannak a tanulásban, akár a beilleszkedésben, és megtanítják őket meditálni, jógázni, relaxálni, jól lélegezni. A gyerekek hamar elsajátítják a gyakorlatokat, vannak, akik szüleiknek is átadják ismereteiket.

Az iskola büszke arra, hogy két év alatt egyetlen tanulót sem kellett kizárnia.

Tíz év óta számos tanulmány lát napvilágot a meditációról. Több kimutatta, hogy egyes gyakorlatai javítják a diákok koncentrációs képességeit.

Több francia iskolában a meditáció már a pedagógia része. Kanadában, az Egyesült Államokban, az északi országokban egyes iskolák is már bevezették osztályaikban.

Szólj hozzá

társadalom büntetés meditáció iskola nevelés