Ön mindig arról álmodott, hogy James Bond lesz és olyan autó tulajdonosa, amely veszély esetén repülni is tud? Jól kibélelt bankszámlája van? Akkor küldjön egy e-mailt a sales@aeromobil.com címre, hogy biztosan bekerüljön abba az 500 főbe, akik tulajdonosa lehet a majdani „aeromobilnak” – ironizál a Le Nouvel Observateur.
A repülő autó látható volt a Le Bourget-i autószalonon az innovációknak fenntartott részben. Az Aeromobilt egy szlovákiai társaság tervezte. Úgy néz ki, mint egy sportkocsi. Kétüléses, volánja a kisrepülőgépekére hasonlít, elektromos motorral működik, de van egy repülőgép-motorja is, és két összecsukható szárnya. Viszont a csodaautó nem tud közönséges útról felrepülni, csak repülőtérről, mivel csak az ellenőrző torony zöldút jelzésére szállhat fel.
A tevbe vett repülő autóknak (mint a Google-alapító Larry Page-é, vagy a német Liliumé), a többsége függőlegesen, tehát kifutó pálya nélkül is a levegőbe emelkedhet. A Nouvelobs szerint az Aeromobilban nincsen semmi forradalmi, csak egy klasszikus autó és egy repülőgép egybeötvözve. Nincs szükség hozzá külön jogosítványra, időmegtakarításra nem szolgál (bár, ha a nagyvárosi dugókat nézzük, talán mégis…), és minimum 1,2 millióeuróba fog kerülni.
A szlovák kormány is támogatja a tervet, az eddigi 12 millió eurós beruházás felét finanszírozta.
Az első 500 kocsi megvásárlására áprilistól kezdve lehetett jelentkezni, de az autókat csak 3 év múlva lehet megvenni. Addig minden tesztet el kell végezni, minden engedélyt meg kell szerezni forgalomba állításához.
Ha az első sorozat sikeres lesz, újabb modell készülhet egy több, mint kétüléses, majd egy olyan, amely függőlegesen is fel tud szállni.
A társaság szóvivője, Stefan Vadocz szerint már jelentős a jelentkezők száma, vannak köztük franciák, japánok, amerikaiak, sőt lengyelek is.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.