2018. feb 08.

Kilenc tényező, ami befolyásolja az iskolai sikert

írta: Göbölyös N. László
Kilenc tényező, ami befolyásolja az iskolai sikert

l-ecole-est-elle-assez-adaptee-aux-garcons.jpg

A gyerekek nagy nyomásnak vannak kitéve annak érdekében, hogy a lehető legjobban használják ki a tanulmányaik adta lehetőségeket. Vannak azonban olyan tényezők, amely nem várt módon befolyásolhatják a sikert.

 Angela Duckworth, a pennsylvaniai egyetem pszichológusa kilenc ilyen faktorból álló listát állított össze.

1.Kitartás, amelynek életbevágó fontossága van a kitűzött célok elérésében.

2.Tanulás a kudarcokból, a változtatás képessége.

  1. Nyári tábor a gyerekek aktivitásban tartása érdekében, és azért, hogy megkönnyítse beilleszkedésüket egy iskolán kívüli közösségbe.
  2. Iskolán kívüli elfoglaltságok, programok, ahol szintén érhetnek el sikereket és amelyek visszahathatnak az iskolai előmenetelre.
  3. A rendes, tiszta öltözék, amely növeli a gyerek magabiztosságát.
  4. A 8.30 körüli órakezdés. A gyerekek kognitív képességei a korai órákban még lanyhábbak.
  5. A nevek, azaz a könnyen kimondható nevű gyerekek sikeresebbek – fedezte fel a New York-i egyetem kutatása. „Amit könnyebb kimondani, az jobban tetszik” – alapon.
  6. A szülők jó kapcsolata. Az illinois-i egyetem kutatói szerint azok a gyerekek szerepelnek jobban az iskolában, akiknek a szülői jól megértik egymást. Ahol szülők sokat veszekednek, a gyerek rosszabb eredményeket ér el, kicsit az önbecsülése és magatartási problémák is vannak vele.

És végül, de nem utolsósorban 9. A multietnikus iskola. A Columbia szociológusai felfedezték, hogy a tőlük különböző diákokkal való kapcsolatok, az ezekből következő új ismeretek és kihívások javítják a tanulók kognitív képességeit, beleértve a kritikai gondolkodást és a probléma-megoldást is.

Szólj hozzá

oktatás közösség iskola pszichológia nevelés USA