Az Alpha Go Zero, a Google Deep Mind legújabb mesterséges intelligenciája négy óra alatt egyedül megtanult sakkozni és legyőzte a világ legerősebb komputer-sakkozóját, a Stockfisht úgy, hogy száz játszmából egyet sem veszített.
Ez újabb győzelem a Google kutatói számára azután, hogy az AlphaGo korábban a go-játékban legyőzte a világbajnokot. Ezúttal azonban ellenfele nem ember volt, hanem egy szoftver, a legerősebb, ami eddig létezett.
Az AlphaGo Zero a nulláról indult és egyedül tanult meg sakkozni, másodpercenként ezer lehetséges lépést kiszámítva. Készült már valami hasonló a Pong és a Space Invaders videójátékokkal. A megfigyelésen alapuló kapacitását már nyilvánvalóvá tette a Shogi japán játékban, legyőzve az Elmo AI-t.
Mielőtt azonban bárkinek is apokaliptikus víziói támadnának a gépeknek az emberek feletti hatalmáról, a kutatók emlékeztetnek arra, hogy a gépek önálló tanulása előtt súlyos akadályok állnak. Az egyik legnagyobbat „catastrophic forgettingnek” nevezik és az a lényege, hogy az a tudás, amelyet a mesterséges intelligencia megszerzett egy területen, nem vihető át egy másikra, még ha az hasonló is. Elölről kell mindent kezdenie.
Ez az egyik oka annak, hogy sok kutató szerint messze van még az idő, amikor eljön az igazi mesterséges intelligencia kora, amely az emberhez mérhető.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.