2020. már 30.

A Social Truth teszteli a hírek hitelességét

írta: Göbölyös N. László
A Social Truth teszteli a hírek hitelességét

index.png

A Social Truth egy multikulturális, multidiszciplináris európai program, amelynek célja a hírek osztályozása és hitelességük igazolása a weben és a közösségi médián. Egy nemzetközi konzorcium fejlesztette ki. A mottója: „ágyazzuk be az igazságot a közösségi médiába és a világhálóba. „

A Social Truth-ot a legmodernebb technológiák felhasználásával veti be a hamis hírek ellen. Nyílt, demokratikus eszköz, amely megkönnyíti a hozzáférést a különböző hitelesítő szolgáltatásokhoz, egy teljesen decentralizált környezetben.

A rendszer hamarosan tesztelésre kerül. A MIT egy új tanulmánya szerint a fals információk hétszer olyan gyorsan terjednek, mint az igazak. Hatásuk pedig sokszor katasztrofális. 2013-ban egy hamisított hír, amely Barack Obama elleni terrorista támadásról szólt, 136,5 milliárdos csökkenést okozott a S&P 500 tőzsdeindexen.

A Social Truth az Európai Unió Horizon 2020 programja finanszírozza működését széles körben tesztelik majd szakemberek és használók különböző országokban, több körben és 2021-ben bocsátják a közösség rendelkezésére.

Szólj hozzá

média társadalom Európa