A digitális érában is van a múltnak varázsa. A fali reklámok, amelyek 1830-ban jelentek meg New York-ban, most újra visszatérnek és divatba jönnek.
A kézzel festett reklámok művészeti és kereskedelmi szempontokból hatékonyak és új arcot adnak az egyes negyedeknek.
1830-ban leptek el minden falfelületet, parasztok istállóinak falait, silókat. Később a felhőkarcolókon jelentek meg. Az 50-es évekig ez volt a legnépszerűbb reklámforma. Aztán jöttek a neonok, a nagy formátumú nyomtatott plakátok, és most újra itt vannak a kézzel festettek.
Nagy márkák használják a street art e formáját és mély hatással vannak a fogyasztókra. Az úttörők ebben a visszatérésben a Colossal Media alapítói, akik 15 évvel ezelőtt indultak Brooklynban. Több mint 3 ezer falra festettek már az egész világon. Klienseik között van a Delta, a Coca-Cola, a Netflix. Van egy fiatal művészekből álló csapata, amely az utcaművészetet a story-tellinggel vegyíti.
„A kézzel festés emberi minőséget ad hozzá egy különben személytelen eszközhöz, mint amilyen a reklám” – mondják a Colossal vezetői – festőink között vannak híres művészek, iskolák volt hallgatói és autodidakták is. Visszahoztuk azt a reklámformát, amelyet évtizedeken át alábecsültek és ez a kreatív forma nemcsak a cégeknek hasznos, hanem a várost is élénkíti.”
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.