A Le Figaróban jelent meg egy olyan fiatalnak a története, akit a szülők, az „unscholling” hívei, nem járattak iskolába és érdeklődésének alakulása szerint sajátította el az ismereteket.
„Csak egy évig jártam óvodába, mert én kértem, hogy mehessek. Ellentétben azokkal, akik rendszeres házi tanításban vesznek részt, az én szüleim nem okotattak. Csak az olvasást tanultam meg egy könyv segítségével. Hatéves koromban kezdtem érdeklődni az olvasás iránt, de néhány hét után meguntam. A szüleim nem erőltették. Csak kilencéves koromban támadt újra kedvem, akkor tanultam meg olvasni. Tízévesen már elolvastam a teljes Harry Pottert. A matematikát receptes példákkal tanultam. Ha aodtt volt egy négy személyre szóló, kiszámoltam, mennyi alapanyag kell hat személynek. A szorzótáblát ma sem tudom fejből. De erre nincs feltétlenül szükségem. A helyesírást az olvasásom keresztül sajátítottam el. Csak az igeragozással van némileg több problémám” – meséli magáról a 19 éves Bastien.
„Nagyon szerettem ezt a nagy ismeretszerzési szabadságot, hogy a magam ritmusában tanulhattam. Nagyon találékonnyá tett, mert, hogy találkozhassam barátaimmal, sokat kellett közlekednem. Tudok főzni is. 3-4 évig djembe-leckéket vettem. Sokat kerékpároztam, mert volt szabadidőm. Szeretem a sci-fit, a fantasztikus irodalmat, az egyik szenvedélyem Arthur király legendája.
Könnyen létesítek kapcsolatot a felnőttekkel, és a gyerekekkel egyaránt. Nincsenek olyan generációs gátlásaim, mint kortársaimnak, akik csak hozzájuk hasonló korúakkal érintkeznek.
A Skype-on kapcsolatban álltam több „unschooling”-os gyerekkel, volt közöttük olyan, aki sajnálta, hogy nem jár iskolába. Én nem. Az ellenőrzési napokat nem szerettem. (A francia oktatási minisztérium rendszeresen ellenőrzi azokat, akik nem iskolában tanulnak). Anyámnak volt egy füzete, amelybe feljegyezte a tanulmányaimmal kapcsolatos dolgokat.
16 éves koromban még nem tudtam, mit fogok később csinálni, ezért sok időt töltöttem videojátékokkal. Ekkor a szüleim megkérdezték, hogy mik a terveim. Elmentem egy építkezéshez, amelyet szüleim barátai vezettek. Itt sok önkéntest fogadtak. A munka megtetszett és vizsgát tettem épületfenntartásból.
Ma, 19 évesen továbbképzem magam, miközben ezen az ökoépítkezésen dolgozom. A jövőben a szalmából való építkezésekre szeretnék szakosodni. Ennek van jövője.”
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2017.03.18. 09:43:48
Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2017.03.18. 10:08:20
Az egésznek az a baja, hogy bekorlátozzák a saját gyerekük fejlődését. Pont azzal, hogy nem korlátozzák ami ugyan furcsán hangzik, de így van.
2017.03.18. 10:14:26
2017.03.18. 10:16:05
sunabajnok 2017.03.18. 10:41:57
Duplaxiii 2017.03.18. 11:02:32
Nem kedvesem, ez csak egy egybites jobbágy tenyésztésére alkalmas.
Az otthontanulás, a magántanáros élet más, ott valójában teljes oktatás zajlik, mert a gyerek időbeosztása, egészségi állapota nem teszi lehetővé a rendszeres iskolát.
Az ileneknél csak az alap nem kerül az agyba, mert arra gyerekkorban nincs aktuálisan szükség, később pedig nem kell majd.
Ez a barom is arra büszke, hogy olvasni megtanult. Hát szerintem a gyerekeknek nem olvasni kell tudni, hanem annak összes nemzeti-alapú tudását (nyelv, irodalom, szövegértés stb.) kell befogadni. És nem számolni kell, hanem a matematika, logika alapjait is meismerni, ahogy a történelmet, a földrajzok, a fizikát és a biológiát is.
A történelem, földrajz, biológia nem a lakókocsi környzeteét jelenti, ahogy a fizika sem a kalapács súlyát.
A gondolatot tovább zanzásítja a mai bloggerek internetalapú elfogultsága, azaz az iskolában sem kell tanítani, mert ott a Google!
És látjuk, milyen egyszerű tudatú romkocsmás halmaz keletkezett.
freelander1 2017.03.18. 12:13:01
Reactor 2022.04.25. 00:51:50
Annál SZVSZ jobban beválna, minthogy minden faszságot beleerőltetünk a gyerekbe, aztán kettes-hármassal elvégzi a sulit, mehet majd közmunkába vagy a Burger King-be krumplisütőnek.
@Mr Eggs: Nem korlátozzák be, csak célirányosítják. Ettől valóban fejlődni fog. Attól, hogy irodalomtól fizikáig mindent bemagoltatunk vele, na pont hogy attól nem fog fejlődni. Inkább kipuskázza az egészet, vagy csak simán ellógja az órát.
@: Az ugye megvan, hogy a matematikának kevesebb mint 10 százalékát használja az átlagember valamire is? Négy alapművelet, mértékegységek, kerület-terület. Aki ezeket is jó esetben kettesre mondja vissza, szerinted azzal másodfokú hatismeretlenes egyenletet meg trigonometriát kellene magoltatni? Ostoba-e vagy?
@Duplaxiii: Aham, mert akibe minden létező szart beleversz, azzal a megokolással, hogy "alapműveltség", abból majd biztos egy mindenttudó zseni lesz majd. Ezzel szemben azt látni, hogy a népesség 15%-ának jó, ha van diplomája, az iskolakerülők aránya pedig ennek a duplája.
Nem baj, erőltesd még ezt a hülyeséget pár száz évig, nincs még elegendő mindent "tudó" de semmihez se értő kőbuta retardált az országban!!!
@freelander1: Tanítsák, de arra, ami érdekli és amiben jó! Amihez se kedve, se affinitása, azt akkor se fogja megtanulni, ha heti 40 órában kényszeríted az iskolapadba. Ellenben a puskázási módszereit tökélyre fogja vinni.