Az idei frankfurti autószalon egyik sztárja a C3 Aircross, egy kis crossover volt, amellyel a Citroën helyettesíti a C3 Picassót. A kapcsolat azonban a néhai nagy spanyol festővel szilárd marad a történelem cinkosságával, amely a francia autós céghez köti.
Csaknem 60 évvel ezelőtt történt, hogy Pablo Picasso egy Citroënt választott ki arra, hogy műtárggyá változtassa.
1958 telén egy Franciaországban dolgozó fiatal mexikói újságíró, Manuel Mejido elhatározta, hogy interjút készít Picassóval, aki Franco hatalomra jutásakor véglegesen a francia Riviérán telepedett le.
Mivel tudta, hogy a művész nehezen ad interjút, a mexikói Spanyol Republikánus Központ képviselőjeként jelentkezett be. Ez a szervezet a spanyol polgárháború idején sok menekültet fogadott be. Picasso fogadta őt és a vele megjelent fiatalokat is.
Az interjú után Picasso kivitte őket a kertbe és megmutatta nekik legújabb művét, egy Citroën DS-re festett „békekoszorút” amelyet egy család, virágok és fák szimbolizáltak. A kocsit az újságíró aznnal megvásárolta ezer dollárért, majd eladta egy párizsi galériának – 6000-ért.
Azóta a kocsinak nyoma veszett, de a ma 84 éves Mejido meg van győződve arról, hogy egy magángyűjtő birtokában van. A ráfestett képe eredetiségét illetően a szakembereknek nincsenek kétségeik. Picasso névjegyével hitelesítették még annak idején, fényképen is megörökítették az interjúhoz. A fényképet Mejido azóta őrzi.
A Citroën 1999-ben vásárolta meg a Picasso-örökösöktől a jogot, hogy CS Picassónak nevezhesse el új autóját. Ezt a jogot fel is használta annak ellenére, hogy az Antibes-i Picasso-múzeum igazgatója és sok más szakértő felháborodott a festő nevének kereskedelmi célokra való felhasználásán.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.