Az iszlám világ nagy gazdasági kihívás a divatszektor számára. 2019-ig várhatóan 494 milliárd dolláros üzletet jelent a Le Figaro szerint.
2016 január elején már megjelent a hálón több híres európai divatcég, köztük a Dolce & Gabbana hidzsáb és abaja-kollekciója. Néhány nap alatt 57 ezren klikkeltek rá és négyezren kommentálták.
A kollekció láttán dicséretek, kérdések, kritikák hangzottak el.
Az International Business Times-nak adott interjújában Rana Lewis kutató, akinek most jelent meg egy könyve ebben a témában, megállapítja, hogy az úgynevezett „modest mode” egyre nagyobb piacot jelent. A muzulmán népesség globálisan fiatal és eddig a feléjük irányuló marketing csak az élelmiszer- és financiális termékekkel foglalkozott. Az adatok igazolják őt: a Thompson Reuters Global Ismalic Economy című jelentésében arról számol be, hogy 2013-ban a muzulmán közösség 266 milliárd dollárt költött ruhákra és cipőkre.
A H & M is elkezdett muzulmán modelleket integrálni a nemzetközi kampányaiba. És az Apple, vagy a Coca-Cola is szerepeltet reklámjaiban hidzsábot viselő nőket.
A muzulmán divat reklámozásában azonban néha hiba csúszik: röbb cég például ramadán idején kezdte árulni termékeit. A Covertime amerikai honlap arab szerkesztője szerint ezzel e cégek melléfogtak, mert ebben az időszakban az iszlám hívek nem esznek, nem isznak, a spiritualitás felé fordulnak, adakoznak, a Koránt olvassák és a hagyományoknak megfelelően öltözködnek. Ezeket a ruhákat pedig minden közösség saját kereskedőinél vásárolja, ezért a divat csak az év további 11 hónapjában érdekli őket.
Hitükhöz alkalmazkodó fiatal muzulmán vállalkozó nők indítottak „szemérmes divatot” reklámozó honlapokat. Ezek a kritériumok megfelelnek az iszlám vallás alapjainak, ugyanakkor tervezőik megpróbálnak egyensúlyt teremteni a vallás, a nőiesség, a modernség között, azzal a kikötéssel, hogy a nők egyéni választása legyen, hogy milyen ruhát viselnek.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.