Jól tudjuk, hogy manapság szerte a világon, ha valaki megpályáz egy állást, a munkaadónak szinte első dolga megkeresni az illetőt valamelyik közösségi portálon, és ezáltal pontosabb képet kap róla személyiségi jegyeitől baráti körén át a politikai nézeteiig, mint a szakmai önéletrajz vagy a motivációs levél nyomán. Csakhogy a Facebook-jelenlétre nem csupán a munkavállalóknak kell odafigyelniük, hanem a főnökökre is. Nem mindegy ugyanis, hogy egy-egy vezető posztjai révén milyen képet állít ki magáról, illetve a cégéről.
A Wall Street Journal összeállítást készített arról, hogy mire kell ügyelnie egy magas beosztású kádernek a világhálón és melyek azok a hibák, amelyek mindenképpen elkerülendők.
Mivel a kép, amelyet a vezető magáról fest egyben a beosztottaival való jó viszony ápolásáról is szól a partnereken és ügyfeleken kívül, nem árt, ha egy szakértő csoport segítségét kéri szociális posztolásaihoz (ahogyan ezt például világszerte a politikusok csinálják). Arra azonban figyelni kell, hogy minden poszt olyan legyen, mintha az ő hiteles és személyes hangja lenne.
Legyen jelen, de ne állandóan. Hetente minimum egy poszt mindenképpen kívánatos, hogy lássák: nem zárkózott be „elefántcsonttornyába”. A tartalom nagy része szóljon a bizniszről, de azért legyen benne egy csipetnyi emberiesség is. Erre jó alkalmat kínálnak a személyes érdeklődések, amelyek találkozhatnak a kollégák ízlésével: egy kedvenc zene, könyv, film csapat, amelyekről akár csevegni lehet is. Abszolút hiba azonban felrakni a kedvenc háziállatokat, amely manapság óriási divat a „cukiság” jegyében, az ebédet, mert ez megkérdőjelezheti a főnök komolyságát, de nem szabad rátelepedni az alkalmazott magánéletére sem. Nem szerencsés ismerős-jelölést küldeni az összes beosztottnak, mert óhatatlanul sértődéshez és tudat alatt is „bosszúhoz” vezethet, ha valaki nem jelöli vissza a főnököt, viszont neki el kell fogadnia a hozzá érkező kérelmeket. Ugyanakkor maximális ki kell használnia a Facebookon belüli ismeretségi kört piackutatásra, különböző üzleti tervek megvalósíthatóságának felmérésére, tapasztalatcserére, amelybe klienseket és alkalmazottakat egyaránt be lehet vonni.
A vezető közösségi oldalán legyen egy komoly, bizalmat sugárzó fotó és feltétlenül ügyelni kell a bejegyzések stílusára, amely legyen közvetlen, de nem közvetlenkedő – írja a Wall Street Journal. És egy ember lehetőleg ne nyisson több oldalt, hiszen ez zavarólag hathat, nem beszélve arról, hogy ha a dolgozók azt látják, hogy a főnök állandóan valamelyik szociális hálón lóg, felmerül bennük a kérdés: mikor dolgozik?
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
protézisesh 2016.06.15. 13:29:26
ó anyám...
Göbölyös N. László 2016.06.15. 17:14:19
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.06.15. 19:59:05
Ez nagyon jóó. Kötelező regisztrálni is a faszbukra, mert akkor vagy jó főnök
FikkFakk 2016.12.20. 05:35:07
O, anyam, hazudjunk iparszeruen.