A baltimore-i Robert W. Coleman elemi iskolában a gyerekeknek nem kell százszor leírniuk, hogy „nem bántom többet a padszomszédomat”, inkább meditálnak.
Ez az amerikai iskola partnerségben dolgozik a Holistic Life alapítvánnyal, amely a hátrányos környezetben élő gyerekekkel és felnőttekkel foglalkozik 2001 óta. Az alapítvány önkéntes, húszperces szeánszokat vezet azoknak a gyerekeknek, akiknek problémáik vannak a tanulásban, akár a beilleszkedésben, és megtanítják őket meditálni, jógázni, relaxálni, jól lélegezni. A gyerekek hamar elsajátítják a gyakorlatokat, vannak, akik szüleiknek is átadják ismereteiket.
Az iskola büszke arra, hogy két év alatt egyetlen tanulót sem kellett kizárnia.
Tíz év óta számos tanulmány lát napvilágot a meditációról. Több kimutatta, hogy egyes gyakorlatai javítják a diákok koncentrációs képességeit.
Több francia iskolában a meditáció már a pedagógia része. Kanadában, az Egyesült Államokban, az északi országokban egyes iskolák is már bevezették osztályaikban.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.