A gyerekek nagy nyomásnak vannak kitéve annak érdekében, hogy a lehető legjobban használják ki a tanulmányaik adta lehetőségeket. Vannak azonban olyan tényezők, amely nem várt módon befolyásolhatják a sikert.
Angela Duckworth, a pennsylvaniai egyetem pszichológusa kilenc ilyen faktorból álló listát állított össze.
1.Kitartás, amelynek életbevágó fontossága van a kitűzött célok elérésében.
2.Tanulás a kudarcokból, a változtatás képessége.
- Nyári tábor a gyerekek aktivitásban tartása érdekében, és azért, hogy megkönnyítse beilleszkedésüket egy iskolán kívüli közösségbe.
- Iskolán kívüli elfoglaltságok, programok, ahol szintén érhetnek el sikereket és amelyek visszahathatnak az iskolai előmenetelre.
- A rendes, tiszta öltözék, amely növeli a gyerek magabiztosságát.
- A 8.30 körüli órakezdés. A gyerekek kognitív képességei a korai órákban még lanyhábbak.
- A nevek, azaz a könnyen kimondható nevű gyerekek sikeresebbek – fedezte fel a New York-i egyetem kutatása. „Amit könnyebb kimondani, az jobban tetszik” – alapon.
- A szülők jó kapcsolata. Az illinois-i egyetem kutatói szerint azok a gyerekek szerepelnek jobban az iskolában, akiknek a szülői jól megértik egymást. Ahol szülők sokat veszekednek, a gyerek rosszabb eredményeket ér el, kicsit az önbecsülése és magatartási problémák is vannak vele.
És végül, de nem utolsósorban 9. A multietnikus iskola. A Columbia szociológusai felfedezték, hogy a tőlük különböző diákokkal való kapcsolatok, az ezekből következő új ismeretek és kihívások javítják a tanulók kognitív képességeit, beleértve a kritikai gondolkodást és a probléma-megoldást is.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
úgyiselfelejtem 2018.02.08. 18:49:31
Másodszor, a multietnikum működhet egy olyan országban, ahol van jópár. Itt kb. van a magyar, meg a roma, meg néhány nem kimutatható, egy-egy példány elszórva. És valahogy az a tapasztalat, legalábbis itt, vidéken, hogy a kevert osztályok valamiért nem teljesítenek túl jól...
Göbölyös N. László 2018.02.08. 19:38:24
Reactor 2022.04.24. 23:41:25
Ehelyett mindenkire egyenkabátot húznak, minden szart a fejükbe vernek, amit jó esetben hármasra vissza tudnak mondani, és nemhogy a sikerorientációjukat, de még az életkedvüket is elveszik ezzel. A végén pedig lesz egy rakás mindent "tudó", de semmihez se értő kőbuta idióta, aki legfeljebb benzinkutasnak, vagy futószalag mellé lesz jó robotzombi munkára.