A legendás Beatle, Paul McCartney immár nem kevésbé híres lánya, Stella divatmárkája alternatívát kínál a textiliparban.
2005-ben alapította meg cégét, amely manapság az egyik leginkább környezetvédő a szakmában, anélkül, hogy e kollekcióknak csökkenne a minősége vagy a vonzereje.
Stella McCartney munkáinak tehát jó a híre, van kereslet irántuk, de a divattervező szerint a gyártók túl lassan követik a példáját. Úgy véli, hogy a divatipar az alapanyagok tekintetében nem különösebben figyel az idők szavára. Nemcsak hogy a régi, bevált anyagokat használják, hanem a feldolgozási folyamat is nagyon szennyező, az olajipar után a második legnagyobb környezeti ártalom – vélekedik Stella és felhívja a figyelmet arra, hogy évente 150 millió fát pusztítanak el divatcélokra, a ruhák festéséhez pedig számtalan mérgező anyagot használnak fel.
McCartney 3 év alatt fejlesztett ki egy új generációs rostot a svéd „fenntartható” erdők felhasználásával. Olasz gyártókkal sikerült ebből valódi szövetet készíteni. Bízik a fiatalokban, hogy a korábbi nemzedékekhez képest jobban tudatában vannak az ökológiai megoldások szükségességének.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.