A művészfotó egyik mesterének tartott, a szürrealisták között induló, kísérleti filmekkel is próbálkozó Man Ray sokat köszönhetett a divatnak. Csoportja ugyanis szoros kapcsolatot tartott a 20-as, 30-as években a divatszakma nagyjaival. Coco Chanel például Salvador Dalíval dolgozott, Sonia Delauney ruháit Tristan Tzara költeményei ihlették, René Magritte a Norine ház reklámplakátjait tervezte.
Marseille-ben most kiállítás mutatja be Man Ray és a divat kölcsönhatását. A látogató megszemlélheti azokat a fotókat, amelyeket a Vogue-nak, a Harper’s Bazaarnak, a Vanity fairnek készített, köztük a leghíresebbet, a Könnyeket, amely egy sminkreklám volt. Számára azonban nem a ruha volt a lényeg, hanem a modell személyisége, arckifejezése, amely André Breton mondása szerint az álmodozás és a cselekvés közti állapotot fejezte ki.
A reklám számára készített munkák azt is lehetővé tették a fotós számára, hogy finanszírozhassa kísérleteit. A Vanity Fairnek készített sorozatához készítette az első „raygram”-jait, azt a technikát, amelyben egy tárgyat helyezett a papír és a fényforrás közé.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.