2020. feb 24.

A Tinder változó profiljai

írta: Göbölyös N. László
A Tinder változó profiljai

tinder-social-1.jpg

A Tinder legnépszerűbb alkalmazás, amelyen barátot vagy partnert lehet keresni. A magány társadalmában egyfajta orvosság. Kezdetben főleg a fiatalok kedvelték, ma már rátalált az érettebb korosztály is. A világban jelenleg több mint 30 millióan használják.

A montreali Concordia egyetem kutatói jöttek rá, hogy a valóságban nemcsak gáláns találkozókat szerveznek rajta, hanem használják marketingre, politikai kampányokra, egészségi problémák megoldására, úgynevezett off-label használatra, amikor egy gyógyszert nem arra használnak, amire eredetileg előírták.

A Tindert, amelynek tulajdonosa a dallasi Active Co., 2012 szeptemberében indították el. Bevételei 2014 és 2019 között 920 %-kal nőttek, értéke 2,2 milliárd dollár és az új algoritmus, amely úgy szervezi a találkozókat, hogy figyelembe veszi a felek földrajzi közelségét, még gyorsabb növekedést ígér. Az előfizetőktől havonta 26 millió dollár folyik be.

Az első helyeket a listán Tokió, Varsó és Oslo foglalják el.

Hogy jobban megértsék az applikáció funkcionálását, a kutatók tanulmányozták a dizájnját is, főleg azokat a részeket, amelyek orientálják a felhasználót. Elemezték a felhasználás fajtáit, és interjúkat is készítettek azokkal, akik új irányba viszik a Tindert.

Volt olyan, aki dohányzás elleni kampányt indított, vagy a prostitúció ellen tiltakozott. Voltak, akik gyógyszereket kínáltak, vagy elnökjelölteket támogattak. Voltak olyan fiatalok, akik tüntetéseket szerveztek. A Tinder maga is segítette a félidős amerikai elnökválasztási kampányt, szavazásra buzdított, statisztikai adatokat ismertetett.

A Tinder tehát valóban arculatot változtatott, nagy részben a felhasználók érdemeként és valamennyi érintett fél hasznára szolgált. Benne van persze ebben is, mint az összes közösségi portál és alkalmazás esetében, a manipuláció és a törvénytelen adatgyűjtés kockázata, amely a jelenleg érvényes, megengedő jogszabályok miatt egyelőre elkerülhetetlennek látszik.

 

 

Szólj hozzá

közösségi média Tinder