„Ha kocsira van szüksége, használjon care sharing-et”. Eckhart Würzner heidelbergi polgármester elkezdte építeni a nulla kibocsátású várost – írja a Repubblica.
A neves egyetem székhelyének 160 ezer lakosa van. Ezer eurós bónuszt kapnak azok, akik elektromos autót vásárolnak és ugyanannyit, ha a házuk előtt felállítanak egy töltőoszlopot. De az önkormányzat szándéka szerint még az elektromos autókra sem lesz szükség a városi közlekedésben. Hidrogénnel működő autóbuszok, biciklis szupersztrádák, gyalogos negyedek szerepelnek a tervben. Néhány nemrég felépült külvárosi kerületet eleve így terveztek, lakói pedig egy évig ingyen használhatják a közösségi járműveket.
Európai városok tucatjai Londontól Párizsig akarják egy évtizeden belül nulla kibocsátásra levinni a CO2-t legalább a városközpontokban. Madrid már 2018-ban átalakította a belvárost, Berlinben pedig egy lakossági bizottság adott át a szenátusnak egy törvénytervezetet, amely a központi negyedekben teljesen megtiltaná az autóforgalmat, csak az autóbusz- és metróközlekedést engedné meg, valamint évente maximum személyenként 12 autózást, lehetőleg car-sharinggel. A német főváros célja összegyűjteni 20 ezer aláírást, hogy 2023-ban népszavazást tarthassanak.
Írország, Hollandia, Svédország és Szlovénia 2030 után akarják megtiltani a belső égésű motorral működő autókat, Nagy-Britannia és Dánia 2035 után, Spanyolország és Franciaország 2040-től.
Heidelberg 9 éve alatt többet is akar tenni, önellátóvá akar válni nap- és szélenergiában. Hidrogén-töltőállomásokat állít fel 42 autóbusza számára. Nem véletlen, hogy a C40 Cities, amely a klímabarát politikát támogatja, besorolta Európa 6 leginnovatívabb városa közé. E szervezet elnöke Michael Bloomberg volt New York-i polgármester, a további öt város: oslo, Koppnhága, Velence, Amsterdam és Rotterdam.
Wörzner polgármester engedélyt adott új hidak építésére is, hogy megrövidítse a kerékpárosok közlekedését. Az utóbbi évtizedben 50%-kal csökkentette az energiafogyasztást az iskolákban és a középületekben.
Az új Bahnstadt kerületben a tervek szerint nem lesz káros kibocsátású közlekedés és a modern épületek alig igényelnek majd energiát fűtésükhöz. A német romantika és a filozófia városa, ahol Goethe is szeretett sétálni, a jövőt írja.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.