A Contactually amerikai informatikai vállalat, amely a pr/marketing stratégiákra specializálta magát, azt vizsgálta, hogy milyen az ideális hangú e-mail, amelyre gyorsan válaszolnak, valamint azt, hogy milyen típusú címzettek milyen gyorsan válaszolnak. Kb. 100 millió elektronikus beszélgetést elemeztek és meglepő eredményekre jutottak.
Kiderítették egyrészt, hogy az udvarias hangnemnek nincs semmiféle varázsa a válaszadás gyorsaságát illetően, van viszont az egészséges negativitásnak, a pesszimizmus minimumának, egy kis provokációnak.
A címzetteket illetően azt a következtetést vonták le, hogy a boldogtalan, vagy életük egy rossz pillanatát élő emberek többsége
/ 64 % / 24 órán belül válaszol. Az oldott, laza embereknek viszont csak 47 %-a válaszol egy napon belül.
Néhány évvel ezelőtt a glasgowi egyetem kutatói végeztek ilyen irányú kutatást, amelyet azóta is rendszeresen frissítenek. Náluk is az derült ki, hogy azok válaszolnak hamar, akik stresszeltek, vagy alacsony szintű az önbecsülésük. A glasgowiak készítettek egy osztályozást is a különböző típusú válaszadókról: értékelésükben vannak az oldottak, az ambiciózusak és a stresszeltek. Az elsők nem tulajdonítanak nagy fontosságot az e-mailnek, nem engedik, hogy ezek hassanak mindennapi életükre, a másodikak felismerik ugyan a válaszadás fontosságát, de kordában tartják ezt a fajta kommunikációt. .A harmadikak ”negatívan” reagálnak, engednek az e-mail-ek sürgető nyomásának, úgy vetik rájuk magukat, mint valami drogra…
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.