A New-York Times vizsgálata szerint az amerikai Coca-Cola csoport, állítólag tudományos kutatásokat finanszíroz imázsának újrafényezése érdekében. Konkrétan arról van szó, hogy elterjesszék azt a gondolatot, hogy az elhízással kapcsolatos egészségi problémák kizárólag az ital fogyasztói fizikai gyakorlatai hiányának tudhatók be. Egy pohár, csillagászati mennyiségű kalóriát tartalmazó kóla többé nem számít. Ezzel akarja ellensúlyozni az ital iránti jelentősen csökkenő keresletet.
A csoport igazgatósága cáfolta, hogy el akarná titkolni a kutatást, és arról biztosított, hogy teljesen átláthatóak azok a tevékenységek, amelyeket finanszíroz. Hozzátették, hogy fennállásuk során mindig támogatták a kólával kapcsolatos tudományos kutatásokat. Ámbár a közösségi hálókon, amelyeken folyik a kampány, hogy „mozogj többet” (és ne egyél többet) nem található semmilyen utalás a piros és fekete márkára.
Az amerikai cukrozott ital óriáscég társult a befolyásos tudományos kutatókhoz, hogy az orvosi magazinokban terjesszék ezt az üzenetet. Az erre való ösztönzésükben a vállalat nem takarékoskodik. Létrehozott egy non-profit társaságot „Global Energy Balance Network” néven, amelynek központja saját atlantai székhelyén található. A New-York Times szerint a társaság összesen több mint 5 millió eurót „ajánlott fel” a kutatóiknak. Céljuk annak az érvnek a propagálása, hogy az amerikaiak sokat törődnek élelmezésükkel, de kevésbé a fizikai tevékenységükkel.
Ennek a társaságnak az alelnöke, aki, egyébként szintén elismert kutató azt állítja, hogy nem létezik semmiféle „meggyőző bizonyíték arról” hogy az olyan rossz ételek, mint a fast-food és a velük együtt fogyasztott italok okoznák az ismert egészségi problémákat.
Az orvos szakértők szembeszállnak azokkal az állításokkal, amelyek tagadják a szénsavas italok felelősségét az elhízott és a 2. tipusu cukorbetegek számának növekedésében. A tudósok emlékeztetnek arra, hogy a sportolásnak az étkezéshez viszonyítva, igen csekély hatása van az egészségre. Azzal vádolják a Coca Colát, hogy megkísérli korrumpálni a kutatást, az amerikai vállalatnak ez az utolsó stratégiája, hogy hatástalanítsa az ellen irányuló kritikákat, amelyek egyre gyakoribbak az egész világon és különösen az Egyesült Államokban. Ez a „tudományos üzenet” tehát eszközt jelent az eladó cégeknek arra, hogy megnyugtassák a fogyasztókat. Meg kell jegyezni, hogy márka néhány hónap óta törekszik diverzifikálni, és a sima kólát. az egészségesnek sugallt gyümölcsökkel ízesíteni, eddig kevés sikerrel.
Az amerikai, hatóságok évek óta heves harcot folytatnak a Coca Cola és konkurensei ellen a cukrozott italokra kirótt adókkal és más, a gyerekek felé irányuló iskolai eladási tilalmakkal. A megelőző kampányok úgy tűnik, sikerrel járnak. Az elfogyasztott kólák mennyisége az Egyesült Államokban az elmúlt húsz évben 25%-al csökkent.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.