A párizsi Turizmus Világszalonon bemutatkozott egy viszonylag új szolgáltatás, a „meglepetés-utazás”. A Cap Mystére iroda olyan utat ajánl egy adott pénzkereten belül és egy internetes kérdőívre adott válaszok alapján, amely az indulásig ismeretlen marad a megrendelő számára.
Az alapítók előzetes felmérést végeztek a várható keresletről, majd maguk fedezték fel a világnak olyan érdekes helyeit, amelyek kevésbé ismertek. A kérdőív, amelyet kiküldenek a klienseknek, elég részletes ahhoz, hogy a cég által kiválasztott hely megfelelő legyen. Eddigi tapasztalatait szerint a hétvége, illetve a rövid utak a legvonzóbbak, de már a hosszabbak iránt is beindult az érdeklődés.
Egy másik társaság, az Emoovio, amely 2014-ben indult, meglepetés nászutakat is szervez fejenként 2500 euróért, egy párizsi hétvégét 80 euróért. Nem olcsók, de a minőséget garantálják. Eddig ezer utat szerveztek már. Klienseik általában 30-50 év közötti párok, vagy baráti csoportok, amelyek egy eseményt, évfordulót, legény- vagy leánybúcsút akarnak együtt ünnepelni.
A Cap Mystére vevőkörének 65 %-a fiatal, zömmel városi párokból áll, 25%-at pedig gyermekes családok adják, amelyeknek tagjait, főként a serdülőket, nem egyszerű kielégíteni, mivel rendkívüli a fantáziájuk.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.