A nemzetközi turizmus legkeresettebb városai manapság azok, amelyek megszabadították magukat az autóktól. A La Stampa válogatott a legszebbek közül.
Az első helyen Velence áll, nyilvánvaló okból, de ez volt az első város, amely bevezette az addig nem létező „parkold le az autódat és utazz tovább tömegközlekedéssel” rendszert, amelyek ez esetben a vaporettók, gondolák vagy gyalogos sétautak.
A belgiumi Gent városa, amely egy órányi van Brüsszeltől, valamikor egyike volt a kontinens legnagyobb városainak, Párizs után a második helyen állt. A 12.- és 14. század között rendkívül gazdag volt, hála a szövetkereskedelmének. A régi céhek házai ma is látható a Leie folyó partján. Különösen érdekes a hajósok és a gabonamérők háza, amelyek felismerhetők a falakon díszlő címerek alapján.
Néhány km-re Amsterdamtól van egy olyan helység, ahová nem érkezett el az iparosítás. A 8 ezer lakosú Giethoorn, amelyet az egyházból kiszakadt szerzetesek alapítottak 800 évvel ezelőtt, szinte semmit sem változott. A csatornák sűrű hálózata, amelyre épült, lehetetlenné tette a modernizálását. Nincsenek utak egy biciklipálya kivételével. Az „Észak Velencéjének” elnevezett kisvárosban minden ház egy-egy kis szigetre épült. 170 kis fahíd köti össze őket. A közlekedés gyalog vagy punternek nevezett, a velenceihez hasonló bárkákon folyik.
Kiotó a Világörökség része, és több mint ezer évig japán fővárosa volt. A keleti részét nevezik Higasijamának, a „Kelet Hegyének”. A kis negyedben csak gyalogutak vannak, ahol a látogató kóstolót kap az autentikus japán kultúrából. Bejáratát a 17. századi Higasi-Hongan-dzsi szentély jelzi, amely Kiotó legnagyobb faépítménye. A városban a turista megcsodálhatja a sok régi szentélyt és a császári palotát.
Marokkó legrégibb királyi városa, Fez, a világon legjobban épen maradt erődítményekkel. 9400 kis utcája olyan keskeny, hogy autóval nem lehet bennük közlekedni. Az emberek kerékpáron, szamárháton, vagy leginkább gyalog járnak.
A görögországi Hidrát sokan onnan ismerik, hogy a 60-as években sokáig itt élt Leonard Cohen, és a kanadai költő-énekes később is szívesen visszatért oda, ahol élete legnagyobb szerelmét, Marianne-t megismerte. A szigetet csak bárkán lehet megközelíteni, rajta szamár és a vizitaxi a fő közlekedési forma.
Az alaszkai Halibut Cove mindössze 50 lakosú település a Kachemak-öbölben. Csónakkal, vagy hidroplánnal közelíthető meg. Aszfaltozott utcái nincsenek.
Az Adria gyöngyszemének tartják Dubrovnikot, amelynek központja autómentes, útjai járólapokkal fedettek. Erődrendszer veszi körbe.
És végül Koppenhága központja, a világ egyik legnagyobb gyalogos zónája a Strøget, amelyet 1962-ben hoztak létre. A város több mint 400 km hosszú kerékpár úttal rendelkezik.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.12. 06:17:56
Guszty 2017.07.12. 07:48:49
Nemozoli 2017.07.12. 08:32:04
Medgar 2017.07.12. 08:38:23
Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.07.12. 08:38:34
A város maga tényleg csodaszép.
J.B.Pendragon 2017.07.12. 08:54:26
opel123 2017.07.12. 09:06:18
erol 2017.07.12. 10:20:47
Medgar 2017.07.12. 10:25:00
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.12. 10:35:37
de te gondolom mamahoteles bölcsész vagy, család nélkül
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.12. 10:37:26
erol 2017.07.12. 12:52:11
Der Piefke 2017.07.12. 13:14:42
Túlzás "városnak" nevezni - valójában falu - és "8000" lakosa sincs, kb. 2500-an laknak ott. Továbbá nem "szerzetesek" alapították, hanem a flagellánsok; ezek világi hívők voltak, róluk bővebben itt: hu.wikipedia.org/wiki/Flagell%C3%A1nsok
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.12. 13:26:49
erol 2017.07.12. 13:30:49
jkjjjpépppppppp 2017.07.12. 15:01:15
Mert ugye az építőanyagot, a kukák ürítését, egyebet talicskával hordják.
Ja nem. Akkor jó.
cerebella 2017.07.12. 15:16:36
cso zsi 2017.07.12. 15:17:00
Saját gépjárművem nincs, de az elmúlt közel 40 évben havi 1500-5000 km-t vezetek. Amikor kisgyerekes időszakokat éltem, akkor nélkülözhetetlen volt a kocsi, megoldottuk.
Klassz dolog a házhoz-szállítás, az ebédrendelés is, ha adott időpont stabil. De még egy villanyóra-leolvasóval is pár napos küzdelem tárgya az időpont egyeztetése.
cerebella 2017.07.12. 15:24:20
És ha már Szlovénia: ugyanilyen közhely az is, hogy milyen gyönyörű a Bledi tó. Igen, távolról, jól fotózva. De közelről egy szemetes, trutymós tó, tele üvegekkel, konzervdobozokkal, nejlon szatyrokkal stb. Mi körbejártuk az egészet, mindössze 3-4 olyan rövid szakaszt találtunk, ami tényleg úgy nézett ki, mint az útikönyvekben.