A Párizsi Pompidou Központban nagyszabású kiállítás nyílt Victor Vasarely (1906 – 1997) műveiből, A formák megosztása (Le partage des formes) címmel.
A Le Figaro nagyra értékeli a rendezők munkáját, amellyel sikerült bemutatniuk a művész életművének minden különlegességét, optikai megoldásait, játékosságát, ami a Rubik-kocka játékosságához teszi hasonlatossá.
A megnyitón nagy volt az érdeklődés a művészvilág részéről is. Kíváncsiak voltak, hogy mi maradt meg a kollektív emlékezetben az alkotó „optikai illúzióiból”. Suzanne Pagét, a Vuitton alapítvány igazgatóját lenyűgözte a „párizsi magyar vizuális eszperantója.”
A plakáton és a katalógus fedőlapján az Arny (1967-68) szétvágott és felragasztott másolata is nagy tetszést aratott, sokan hasonlítják a mozaikokhoz. A pop-art ma is tanulhat Vasarely-től. Nem véletlen, hogy Gérard Fromanger francia művész sokáig nézegette a harsány színekkel kifestett oszlopokat, amelyeknek optikai hatását a formája még jobban kihangsúlyozza (Grand Ibolya 174, 1970). A közönség elragadtatással szemlélte ezt a „planetáris folklórt, amely táncoltatja a képeket” – írja lelkesen a lap.
Az utolsó terem sötét, mint a kozmosz. A nagy szériák a csillagok nevét viselik és sci-fi teremtményeknek láttatják magukat.
A kritikákból kitűnik, hogy Vasarely művészete nem avult el, a sok új technológia megjelenése ellenére továbbra is ámulatba ejti az embereket és felébreszti bennük a gyermeki játékosságot.
A párizsi Vasarely-kiállítás május végéig látható a „Beaubourg-ban.”
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.