Ismerünk-e olyan embert, aki nem szereti az olasz főtt tésztát, a pastát? Bolognai vagy carbonara módra? Egyszerűen olivaolajjal, fokhagymával és petrezselyemmel? Pestóval? Vajon hány millió szerelmese van a spagettinek, a tagliatellének, a makaróninak, a lasagnának?
A kérdés megválaszolását szakemberek vállalták a Huffington Postban, az olasz konyha nemzetközi napja alkalmából.
Mint a kenyérnek, a tésztának is olyan alapíze van, hogy a legfiatalabbak is elfogadják. Nincs önmagában markáns íze, és ezért hamar meg lehet kedvelni. A tésztát nagyon korán befogadja a szervezet, mert kitűnő energiaforrás, összetett glucidokból áll, amelyeket megtalálunk a keményítőkben. Ezt felhasználja minden sejt, különösen az idegsejtek. (Lehet, hogy ezért olyan lezserek az olaszok, mert jól tápláltak az idegeik?)
A tészták tehát nagyon táplálók, és emellett nagyon könnyű őket elkészíteni gyorsan az egyszerű spagettitől a rafináltabb lasagnáig – mondja Jamie Oliver.
Különböző fogásokat lehet készíteni belőle, hosszú ideig elállnak a konyhaszekrényben, és bármikor elő lehet őket venni – mondja Jim Winship, egy olasz konyhai szövetség angol tagja.
Mindehhez járulnak még a tészta gazdasági előnyei. Minden diák életében volt valószínűleg olyan időszak, amikor kevés volt a pénze és csak tésztára futotta belőle – írja a lap.
„A pasta kulturális jelenség – állapította meg John Dickie, az olasz nyelv tanára – az embereknek tetszik az olaszok életmódja, és egyszerű, lényegre törő konyhájuk.” És azt se felejtsük el, hogy a felhasználható feltétek, fűszerek sora végtelen, így aztán jószerével minden ízlést ki lehet vele elégíteni.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
szepipiktor 2019.05.08. 07:10:02
MARKETING
szó jelentését.
Gyakorlatilag uguanígy rákérdezhető számtalan más dolgora is - német prémiumautók, orosz vodka, kaviár, francia pezsgő kubai szivar, francia bor stb. -, melyeknek szintén nincs valós indoka, csupán a MÁS imádata az alap.
Ráadásul a téma a full szubjektív vonal, hiszen van aki a külföldi dolgokat szereti van, aki a magyaros kajákat, van aki meg a tengeri herkentyűket.
A magyarra meg jellemző az idegen dolgok imádata.