A japán környezetvédelmi minisztérium a kiotói egyetemmel együttműködve kifejlesztett egy szuperautót növényi eredetű anyag, a CNF (cellulóz nanorost) felhasználásával, amely állítólag ötször ellenállóbb az acélnál – írta a Futurism.
A konstruktőrök, akik az elektromos autókkal már hozzájárultak a CO2 csökkentéséhez, most ezzel a módszerrel is ezt a tendenciát akarják erősíteni, ugyanis a faanyag feldolgozása ökológiai szempontból is előnyösebb, kevesebb káros szénkibocsátással jár.
Japán mindig élenjáró volt a környezetvédelemben és a zöld technológia felhasználásában. A Toyota volt például az első, amely hibrid autókra összpontosított.
A kémiai eljárással fából előállított CNF-et a karosszériához és a kocsik belső teréhez alkalmazzák. A hagyományos anyagokhoz viszonyítva a szuperkocsi tömege 10%-kal kevesebb. Ugyanakkor esztétikailag nagyon tetszetős, vonalai a Lamborghiniéhoz hasonlítanak.
Hogy a CNF valóban a jövő autóanyaga lenne, még nem lehet egyértelműen állítani, még vizsgálják, hogy megéri-e alkalmazni.
Az Egyesült Államokban a Ford és a McDonald’s is újítani akar. A kávé vékony burokját tervezik beépíteni az autók egyes részeibe. Ezt az anyagot nagyon magas hőmérsékleten felhevítve kevernék össze műanyaggal és egyéb összetevőkkel. Az így nyert könnyű, formálható anyagot a lámpák elhelyezésénél és a kocsik belső terében használnák fel.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.