Választék pedig a Tinderen van elég, még sok is. France Ortelli Vad szíveink (Nos coeurs sauvages) című könyve azt vizsgálja, a randi-applikációk ajánlatainak nagy száma hogyan hat a partnerkeresőkre.
Az írónő, aki már a Love Me Tinder című dokumentumfilmben is foglalkozott a témával, egy, a 2000-es évek elején végzett kísérletre támaszkodott és amit „lekvárpróbának” neveztek el.
Egy nagy élelmiszerbolt lekvárpolcán különböző lekvárokat kínáltak kóstolásra reklámcélzattal. Volt egy tálca 6 kis csészével és egy másik 24-gyel. A fogyasztók 60%-a a nagyobb választékból kóstolt, amikor azonban a konkrét vásárlásra került sor, határozatlanabbak voltak, mint az a 40%, amelyik megelégedett a kevesebb ízzel.
Ez az elmélet, amelyet a választás paradoxonjának neveznek, feltételezi, hogy a kínálat bősége határozatlanságot, elégedetlenséget vált ki az agyban, amely képtelen a sok adatok egyszerre gyorsan felfogni és rendszerint rosszul választ.
Ez érvényesül a Tinder kínálatában is – írja Ortelli, aki könyvében idézi két amerikai kutatónak 2017-ben a Media Psychology-ban megjelent cikkét, amelyben a felhasználók, akik 24 partner közül választottak, nem voltak olyan elégedettek, mint akik egy 6-os csoportból találtak maguknak párt.
Mivel a Tinder a végtelenségig bővíti kínálatát, a felhasználók zavara egyre nagyobb lesz és ez akár depresszióvá is fajulhat – figyelmeztet a szerző.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.