Nem is az a telefonhívás a probléma, amellyel a munkaadó az alkalmazotthoz fordul, hanem a következmények, ha az illető nem válaszol. Ez lehet büntetés, elbocsátás. A problémát a home office eluralkodása helyezte előtérbe – írja a Huffington Post francia kiadása.
Jelenleg nem létezik európai szabály arra, hogy az alkalmazottnak van-e joga kikapcsolnia a telefonját. Egyes országokban, mint Olaszországban, Franciaországban és Spanyolországban vannak csak részmegoldások.
Az Európa Parlament az idén hagyott jóvá egy határozat-tervezetet a témában, amelyet 472-en támogattak, 126-an ellene voltak és 83-an tartózkodtak. A részletek kidolgozása azonban nem lesz könnyű. A főcél a dolgozók egészségének védelme, a napi 11 órai pihenés biztosítása, ennek mikéntje bonyolult, mivel az otthon végzett munkának nincs fix időpontja, a beiktatott pihenést a dolgozó tulajdonképpen maga határozza meg, a lényeg, hogy a rábízott feladatot teljesítse.
A Financial Times a probléma egyik fontos vetületére hívja fel a figyelmet, amely szerint a Z generáció tagjai, akik nemrég álltak munkába és nagy részük csak a home office-t ismeri, az elmúlt egy évben 50%-ban hagyták ott cégüket mentális egészségük megőrzése miatt. A telefonnal kapcsolatos visszaélések megszüntetésével az illetékes európai szervek is segíthetik a fiatalokat, hogy ne kelljen vibráló idegekkel várniuk túlbuzgó főnökük zaklatásait – „hol vagy?”, „most min dolgozol?”, „ha negyedóránál több időt vagy távol a számítógéptől, küld üzenetet” típusú kérdéseket – ahogy az egyik milleniális jellemezte helyzetét.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.