A fiatalok által kedvelt interaktív videójátékok alkalmasak a dohányzás elleni harcra.
A cataniai egyetem kutatóinak kísérletét a Journal of Addictive Diseases közölte.
A kutatók kísérletükhöz meghívtak 20-30 év közötti dohányos fiatalokat és elrettentésül bemutattak nekik olyan riasztó képekkel illusztrált cigarettás dobozt, egy rövid filmet a dohányzás hatásairól a tüdőkre és egy videójátékot a dohányzással kapcsolatos betegségek kialakulásáról. A legnagyobb hatást az utóbbival érték el.
Számokkal kifejezve a cigarettás doboz elriasztó hatása 3,81 volt a motivációs skálán, a filmé 4,87, a videójátéké 6,96, ami azt bizonyítja, hogy a technológia és az innováció is motiválhatja a fiatalokat abban, hogy egészségesebben éljenek.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
horex · http://horex.uw.hu/ 2019.12.04. 07:15:22
A motivációs skála meddig terjedt?
Az lenne hatásos a leszoktatásra ha az iskolások megnéznének pár kórházat, ahol érszűkületesek láb nélkül ugrálnak, ahol tudőbetegek utolsó stádiumban vannak
Amugy az egész leszoktatás csak hecckampány
Mi lenne ha az állam betiltaná az árusitást?
Jaaaj, fellendülne a csempész cigaretta forgalom, mondják.
Baromság! Kapható volt csempészcigeretta egy időben minden sarkon, legalább is Bp-en, de megszünt. Ugyanigy szinte teljesen megszünne kemény ellenőrzés esetén is
Az adó miatt megy az árusitás aminek a törtrészéböl megy az eredménytelen kampány
Aki ennek ellenére szivná az elenyészó, mint a szipósok és sufni drogosok manapság.